Optymalizacja procesów biznesowych
Głównym zadaniem wdrażania zarządzania procesowego jest lepsze wykorzystanie potencjału przedsiębiorstwa i likwidacja luk organizacyjnych powodujących spadek poziomu efektywności. Założeniem jest także ciągłe usprawnianie procesów oraz zdolność do lepszego realizowania celów i większej konkurencyjności firmy.
Informacje umożliwiające analizę, a co za tym idzie zastosowanie podejścia procesowego do zarządzania, to:
- przypisanie poszczególnych czynności procesów do konkretnych działów i stanowisk,
- określenie początku i końca dla każdego procesu,
- określenie wejść (zasilenia) i wyjść (rezultatów działań) każdej czynności procesu (zazwyczaj wyjście czynności stanowi wejście czynności następnej),
- przypisanie odpowiednich mierników dla poszczególnych procesów.
Zakres prac w ramach zarządzania procesami biznesowymi obejmuje:
- Modelowanie procesów biznesowych - BPMN (Business Process Modeling Notation)
- Optymalizacja procesów biznesowych