Przygotowanie teasera inwestycyjnego
W jakim celu tworzony jest teaser inwestycyjny?
Teaser inwestycyjny to krótki, zwięzły dokument, który przedstawia ogólny zarys prezentowanej możliwości informacyjnej. Czasami ludzie przygotowują ten dokument dla swojej firmy (w tym przypadku pomyśl o nim jak o CV dla Twojej firmy). Innym razem banki informacyjne i powiązane z nimi firmy mogą przygotować je w imieniu swoich klientów na zasadzie "blind". Brak nazwy firmy na dokumencie oznacza, że potencjalny inwestor musi współpracować z doradcą lub bankiem inwestycyjnym i nie może udać się bezpośrednio do firmy.
Pomagamy w tworzeniu teaserów inwestycyjnych
Jak sama nazwa wskazuje, dokument ten jest krótki (jedna do dwóch stron) i na temat. Przedstawia on ogólny zarys biznesu. Pomimo swojej krótkiej natury, ten zwięzły dokument może znacznie ułatwić otrzymanie finansowania.
Oczywiście, inwestorzy patrzą na Twoją firmę jako na sposób zarabiania pieniędzy. Będą chcieli poznać siłę Twoich finansów. Powinieneś dostarczyć kilka kluczowych informacji finansowych. Z reguły zaleca się przedstawienie danych historycznych (przychody i EBITDA) za 2-3 lata. Jednakże, jeśli twój biznes jest młodszy, w takim przypadku powinieneś zawrzeć to, co możesz. Dodatkowo zawrzyj swoje prognozy przychodów w ciągu najbliższych kilku lat. Możesz również chcieć wyjaśnić, co się stanie, aby te projekcje stały się rzeczywistością.
Chodzi o to, aby dać potencjalnemu inwestorowi ogólne pojęcie o wielkości firmy. Jeśli chce on uzyskać więcej szczegółów, zawsze może zapytać Cię o to lub uzyskać informacje w fazie due diligence procesu informacyjnego.
Informacje o transakcji
W sekcji przeglądu firmy możesz zamieścić kilka podstawowych informacji na temat transakcji, którą chcesz przeprowadzić. W tej sekcji możesz przejść do konkretów, takich jak kapitalizacja rynkowa lub uzasadnienie dla finansowania, które chcesz uzyskać.
Ponownie, podobnie jak w przypadku informacji finansowych, celem tej sekcji nie jest dostarczenie wszystkich szczegółów, ale zamiast tego umożliwienie inwestorom sprawdzenia, czy jesteście na tym samym poziomie inwestycyjnym. Na przykład, jeśli szukasz inwestora na 3 mln złotych, a inwestor może zainwestować tylko 1 mln złotych, umowa prawdopodobnie nie dojdzie do skutku. Możesz to wyjaśnić, zanim przejdziesz do fazy negocjacji!
Po pierwsze i najważniejsze, jest mało prawdopodobne, że potencjalny inwestor podpisze NDA tylko po to, aby przeczytać ten dokument. Dlatego nie umieszczaj w nim żadnych informacji poufnych. Możesz powiedzieć, że masz nowatorski sposób rozwiązania jakiegoś problemu, ale nie wchodź w jego szczegóły. Przestrzegając tej zasady, zapewnisz sobie, że poufne informacje pozostaną w Twoich rękach.