Jak znaleźć inwestora? Pomożemy w szukaniu inwestora do Twojego biznesu!

Jak znaleźć inwestora?

Pomagamy znaleźć inwestora dla Twojego przedsięwzięcia

Posiadasz innowacyjny pomysł, ale brakuje ci kapitału na jego realizację? Pozyskanie inwestora może być ważnym krokiem dla sukcesu twojego przedsięwzięcia. Istnieje kilka różnych sposobów na zdobycie pieniędzy dla startupu. Jednym z nich jest pozyskanie inwestora. Dowiedz się jak znaleźć inwestora do biznesu, który chcesz rozwinąć, gdzie szukać inwestorów oraz jak się do tego przygotować.

Inwestor to osoba lub instytucja, która jest gotowa lokować swoje środki finansowe w projekty, przedsięwzięcia lub instrumenty finansowe w celu osiągnięcia zysku. W kontekście biznesowym, inwestorzy często poszukują okazji do ulokowania swojego kapitału w projekty, które uważają za obiecujące pod kątem potencjalnego zwrotu inwestycji.

Jak znaleźć inwestora?

Aby podjąć takie ryzyko, podmioty finansujące muszą być przekonane, że przedsięwzięcie ma potencjał. Idealnie byłoby, gdybyś miał uporządkowane wszystkie swoje sprawozdania finansowe i w pełni przygotowany investment deck. Potencjalny Inwestor chce zobaczyć, że twój model biznesowy będzie funkcjonował w skali i jakie mogą być potencjalne liczby (wyniki, liczba klientów) wynikające z rozwoju biznesu. Aby przekonać ich do zaryzykowania swojego kapitału, musisz udowodnić, że model działa, a następnie przedstawić jasny argument, jak wykorzystasz ich pieniądze do rozwoju biznesu.

Tematy, które należy poruszyć podczas spotkania, to m.in:

  • Twoje historyczne liczby dotyczące firmy: rachunek zysków i strat, bilans, przepływy pieniężne
  • Całkowita wymagana kwota pieniędzy
  • Jak te pieniądze zostaną wykorzystane
  • Analiza konkurencji i rynku
  • Twoja unikalna propozycja wartości

W przypadku nowych przedsięwzięć należy przygotować solidny wstępny biznes plan. Warto przedstawić klarownie koncepcję biznesową, cele, potrzebne środki, kosztorys, opis kadry i strategię marketingową. Przedstaw w dokumentacji doświadczenie swojego zespołu oraz przekonaj, dlaczego właśnie ta kadra skutecznie poprowadzi przedsięwzięcie do sukcesu finansowego Pamiętaj, że przekonanie inwestora do swojego pomysłu to dopiero początek – następnie warto zadbać o odpowiednią umowę inwestycyjną i przebieg całego procesu inwestycyjnego.

Gdzie szukać inwestorów?

Idealny inwestor nie tylko dostarczy kapitał, ale także wniesie wymierną wartość do firmy w trakcie jej rozwoju. Chcesz kogoś, kto może wzmocnić produkt, wykorzystać swoją sieć relacji zawodowych i być partnerem w całym cyklu życia firmy. Niektórzy zapewniają mniejsze zastrzyki kapitałowe na wczesnym etapie, podczas gdy inni zapewniają większe finansowanie na późniejszym etapie rozwoju. Rodzaj inwestora, do którego się zwrócisz, będzie w dużej mierze zależał od tego, na jakim etapie dojrzałości znajduje się Twoja firma oraz od tego, ile kapitału własnego i kontroli jesteś w stanie oddać w zamian. W związku z tym, popularne opcje obejmują:

Wykorzystaj sieć kontaktów i poleconych

Zamiast nastawiać się na twardą sprzedaż, częstą strategią dla mniejszych firm jest tworzenie przez przedsiębiorców sieci kontaktów i miękka sprzedaż ich start-upu w bardziej organiczny sposób. Networking jest jedną z najbardziej naturalnych metod, które możesz wykorzystać, aby poinformować innych profesjonalistów i inwestorów o swoim biznesie i potencjalnych możliwościach, jakie może on oferować. Jeśli w Twojej branży odbywają się ważne wydarzenia lub konferencje, jest to wyjątkowa okazja, aby spotkać innych graczy w tej przestrzeni, dowiedzieć się więcej o branży i przedstawić swój pomysł kluczowym inwestorom. Dobrze przeprowadzony soft-sell pitch może sprawić, że znajdziesz się na spotkaniu z głównym inwestorem. Bądź więc otwarty w omawianiu swoich planów i celów.

Rozmowa z inwestorem - mów o większym celu

Nie popełnij błędu, inwestorzy chcą mieć ROI. Jest to jedyny powód, dla którego dokonują inwestycji o wysokim ryzyku. Jednak możliwość zarobienia większej ilości pieniędzy to tylko aspekt ich całego celu. Wiele osób na tym etapie chce mieć produkt lub usługę, w którą również wierzy - i w wartość, jaką zapewnia światu. Tak więc, oprócz wykazania ekonomicznej opłacalności biznesu, istotne jest również podkreślenie wartości firmy:

  • wizja
  • misja firmy
  • potencjalny pozytywny wpływ na świat.

Znalezienie inwestorów to połowa sukcesu. Następnym krokiem jest przekonanie ich, że faktycznie twój biznes jest wart ryzyka. W tym celu pamiętaj, aby:

  • przedstawić jasną mapę drogową (wizualizacja głównego celu przedsiębiorstwa i strategia osiągania wzrostu),
  • skierować się do właściwych inwestorów,
  • wykorzystać swoją sieć kontaktów,
  • oferować pakiety inwestycyjne, które zapewniają natychmiastowe zyski,
  • podkreślić większy cel biznesu.

Doświadczona pomoc w nawiązywaniu współpracy z inwestorem

Skorzystaj z różnych kanałów pozyskiwania kapitału i nie wahaj się skorzystać z usług ekspertów, aby maksymalnie zabezpieczyć swoje interesy.

Potrzebujesz pomocy w znalezieniu i przyciągnięciu inwestorów? Co powiesz na stworzenie dokumentów inwestycyjnych i mapy drogowej? Pokażemy Ci jak pozyskać inwestora, przygotujemy do rozmów z potencjalnymi inwestorami, podpowiemy gdzie szukać inwestorów.


Współpracuj z najlepszymi

Zespół Eurolinks tworzą osoby z długoletnim doświadczeniem w biznesie, prawie i bankowości. Pozwala nam to z sukcesem wspierać przedsiębiorców na każdym etapie rozwoju przedsiębiorstwa.

  • Pozyskiwanie finansowania
  • Fuzje i przejęcia firm
  • Sprzedaż przedsiębiorstw
  • Analizy i restrukturyzacje
  • Wewnętrzna kontrola finansów
Więcej o nas

Konsultacja z doradcą

Zostaw adres email lub telefon. Skontaktujemy się.

Wprowadź imię i nazwisko
Firma
NIP / KRS
Email
Telefon
Wiadomość

Administratorem danych osobowych jest Eurolinks Sp. z o.o. ul. Władysława IV 43, 81-395 Gdynia. Państwa dane osobowe będą przetwarzanie w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie oraz prowadzenia w związku z tym korespondencji elektronicznej. Dane będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegającym na prowadzeniu korespondencji w związku z działalnością gospodarczą oraz rozwiązaniu ewentualnej sprawy, której korespondencja dotyczy. Przysługuje Państwu prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo dostępu do danych i ich sprostowania. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do prowadzenia procesu komunikacji.