Skuteczne pozyskiwanie inwestorów
Pomagamy w znalezieniu właściwego inwestora dla Twojego przedsięwzięcia
Firmy i osoby prywatne inwestują, aby zarabiać pieniądze. Aby firmy podjęły takie ryzyko, muszą być przekonane, że przedsięwzięcie ma potencjał. Idealnie byłoby, gdybyś miał uporządkowane wszystkie swoje sprawozdania finansowe i w pełni przygotowany investment deck. Potencjalny Inwestor chce zobaczyć, że twój model biznesowy będzie funkcjonował w skali i jakie mogą być potencjalne liczby (wyniki, liczba klientów) wynikające z rozwoju biznesu. Aby przekonać ich do zaryzykowania swojego kapitału, musisz udowodnić, że model działa, a następnie przedstawić jasny argument, jak wykorzystasz ich pieniądze do rozwoju biznesu. Tematy, które należy poruszyć podczas spotkania, to m.in:
- Twoje historyczne liczby dotyczące firmy: Rachunek zysków i strat; Bilans; Przepływy pieniężne
- Całkowita wymagana kwota pieniędzy
- Jak te pieniądze zostaną wykorzystane
- Analiza konkurencji i rynku
- Twoja unikalna propozycja wartości
Jak znaleźć idealnego inwestora?
Idealny inwestor nie tylko dostarczy kapitał, ale także wniesie wymierną wartość do firmy w trakcie jej rozwoju. Chcesz kogoś, kto może wzmocnić produkt, wykorzystać swoją sieć relacji zawodowych i być partnerem w całym cyklu życia firmy.
Niektórzy zapewniają mniejsze zastrzyki kapitałowe na wczesnym etapie, podczas gdy inni zapewniają większe finansowanie na późniejszym etapie rozwoju. Rodzaj inwestora, do którego się zwrócisz, będzie w dużej mierze zależał od tego, na jakim etapie dojrzałości znajduje się Twoja firma oraz od tego, ile kapitału własnego i kontroli jesteś w stanie oddać w zamian. W związku z tym, popularne opcje obejmują:
- Banki
- Venture capitalists
- Firmy private equity
- Przyjaciele i rodzina
- Aniołowie biznesu
Wykorzystaj sieć kontaktów i poleconych
Zamiast nastawiać się na twardą sprzedaż, częstą strategią dla mniejszych firm jest tworzenie przez przedsiębiorców sieci kontaktów i miękka sprzedaż ich start-upu w bardziej organiczny sposób.
Networking jest jedną z najbardziej naturalnych metod, które możesz wykorzystać, aby poinformować innych profesjonalistów i inwestorów o swoim biznesie i potencjalnych możliwościach, jakie może on oferować. Jeśli w Twojej branży odbywają się ważne wydarzenia lub konferencje, jest to wyjątkowa okazja, aby spotkać innych graczy w tej przestrzeni, dowiedzieć się więcej o branży i przedstawić swój pomysł kluczowym inwestorom.
Dobrze przeprowadzony soft-sell pitch może sprawić, że znajdziesz się na spotkaniu z głównym inwestorem. Bądź więc otwarty w omawianiu swoich planów i celów.
Mów o większym celu
Nie popełnij błędu, inwestorzy chcą mieć ROI. Jest to jedyny powód, dla którego dokonują inwestycji o wysokim ryzyku. Jednak możliwość zarobienia większej ilości pieniędzy to tylko aspekt ich całego celu. Wiele osób na tym etapie chce mieć produkt lub usługę, w którą również wierzy - i w wartość, jaką zapewnia światu. Tak więc, oprócz wykazania ekonomicznej opłacalności biznesu, istotne jest również podkreślenie wartości firmy:
- Wizja
- Misję firmy
- Potencjalny pozytywny wpływ na świat
Znalezienie inwestorów to połowa sukcesu. Następnym krokiem jest przekonanie ich, że faktycznie twój biznes jest wart ryzyka. W tym celu pamiętaj, aby:
- Przedstawić jasną mapę drogową
- Skierować się do właściwych inwestorów
- Wykorzystaj swoją sieć kontaktów
- Oferuj pakiety inwestycyjne, które zapewniają natychmiastowe zyski
- Podkreślaj większy cel biznesu
Czy potrzebujesz pomocy w znalezieniu i przyciągnięciu inwestorów? Co powiesz na stworzenie dokumentów inwestycyjnych i mapy drogowej?