Fuzje i konsolidacje spółek
M&A (Mergers & Acquisitions)
Osiągnięcie sukcesu gospodarczego i uzyskanie znaczącej pozycji na rynku jest zwykle impulsem do ekspansji kapitałowej. Rozwój przedsiębiorców, rosnąca konkurencja wewnętrzna oraz konkurencja przedsiębiorstw zagranicznych, skłaniają do konsolidacji, a także do nawiązywania współpracy strategicznej. Bez względu na przyjętą formułę prawną, transakcje M&A (kooperacja, joint venture, połączenie przedsiębiorstw, przejęcie przedsiębiorstw) obarczone są wysokim ryzykiem, zarówno ekonomicznym, jak i prawnym.
Wspieramy firmy w zakresie przygotowania i przeprowadzenia wszystkich czynności związanych z transakcjami Mergers & Acquisitions, Doradztwo ma charakter kompleksowy.
Doradztwo ma charakter kompleksowy. Obejmuje usługi na każdym etapie:
- fazę przygotowawczą obejmującą zdefiniowanie głównych celów transakcji i organizacji projektu,
- wsparcie w prowadzeniu negocjacji,
- doradztwo doprowadzone do zawarcia ostatecznych umów nabycia/zbycia przedsiębiorstw oraz ich wykonania.
Usługi dotyczą też wsparcia w wyborze modelu finansowania, jak i kwestiach związanych z pozyskaniem kapitału w drodze emisji papierów wartościowych.
Przygotowanie dokumentacji transakcyjnej
W związku z procesem typu Mergers & Acquisitions nierzadko powstaje konieczność uzyskania zezwoleń wynikających z regulacji prawa administracyjnego. W zakresie tym zapewniamy przeprowadzenie postępowań wynikających z regulacji polskich i europejskich norm dotyczących ochrony konkurencji oraz ograniczeń dotyczących nabywania przedsiębiorstw przez cudzoziemców.
Przygotowanie strategii transakcji
Wychodząc z założenia, iż głównym celem przejęcia i łączenia przedsiębiorstw jest osiągnięcie wzrostu wartości przedsiębiorstwa, zapewniamy profesjonalne doradztwo prawne i ekonomiczno – finansowe ułatwiające weryfikację, czy konkretna transakcja umożliwi realizację założonego celu.
Zespół prawników oraz doradców ekonomicznych wspiera Państwa już na etapie podejmowania decyzji strategicznej, ułatwiając odpowiedź na pytania, czy transakcja M&A wypełni strategiczne luki, zapewni dostęp do nowych klientów, technologii, a także czy przyczyni się do osiągnięcia dywersyfikacji produktów, świadczonych usług i w konsekwencji czy będzie możliwe osiągnięcie efektu synergii.